شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

پیشگیری و ارتقای سلامت

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

کسب درآمد

سیستم تجارت الکترونیک پایگان(ستاپ) با بیش از 5 سال سابقه در زمینه تجارت الکترونیک و با در اختیار داشتن بزرگترین پرتال فروشگاهی ایران بابیش از 1000 عنوان محصول متنوع و پر فروش، معتبرترین سیستم همکاری درفروش را در بین تمام سیستمهای مشابه ایرانی داشته و با عنایت به همکاری با بزرگترین سایت ها و گروه های اینترنتی ایران در این بخش،همواره سعی بر این دارد تا با ارائه امکانات متنوع و عملکرد شفاف درمحیطی سالم به ارائه خدمات خود بپردازد.

امّا برتری ستاپ نسبت به سیستمهای مشابه چیست؟

1.پرداخت 30 تا 60 درصد از فروش محصولات به عنوان پورسانت
2.تسویه حساب کاملا شفاف و منظم
3. وجود محصولات متنوع و کاملا به روز (بیش از 1000 عنوان محصول و اضافه شدن روزانه 1 محصول به فروشگاه
4. امکان جذب زیر مجموعه و دریافت 15 درصد از فروش هرزیر مجموعه به عنوان پاداش

5.واریز 100 درصد سفارشات توزیع شده و 80 درصد سفارشات درحال ارسال در هر تسویه حساب (امکانی که فقط و فقط در پایگان وجود داشته و هیچ یک از سیستمهای مشابه هیچ مبلغی از سفارشات در حال ارسال را پرداخت نمی کنند)
6. امکانات بسیار متنوع برای تبلیغ محصولات مختلف از جمله تبلیغات به صورت لینک باکسهای انتخابی ، استفاده از بنرهای تبلیغاتی محصولات مختلف به شکل تصادفی ، امکان ساخت یک فروشگاه کوچک با کدهای تبلیغاتی و دهها امکان جدید و بی نظیر دیگر
7.ایجاد شاپلاگ به صورت رایگان و بدون هیچ محدودیتی برای تمامی وب مسترها.
هر شاپلاگ شامل تمامی محصولات فروشگاه ها بوده و درچند قالب مختلف ارائه می گردد. شاپلاگ ها همزمان با فروشگاه های اصلی بروز می شوند.
8.امکان رهگیری لحظه به لحظه سفارشات ثبت شده در پنل با استفاده از گزارشات گرافیکی و با استفاده از نمودارهای ستونی
9.گزارشات کامل و دقیق بر اساس میزان فروش و کالاهای فروخته شده وب مستر و تمام زیر مجموعه ها
10.پنج سال سابقه درخشان در زمینه تجارت الکترونیک

حقایقی درباره بیماری ام اس (MS)

حقایقی درباره بیماری ام اس (MS)


بیماری ام اس یا multiple sclerosis (MS) یک بیماری عصبی شایع می باشد. این بیماری عصبی غالبا افراد 20 تا 40 سال را درگیر می کند.

اگر به تازگی شما و یا یکی از دوستانتان به این بیماری مبتلا شده اید، این کارها را انجام دهید:

1- اطلاعات خود را درباره این بیماری بالا ببرید.

MS یک بیماری خود ایمنی مزمن می باشد که اثر خود را روی سیستم اعصاب مرکزی نشان می دهد.

زمانی که سیستم ایمنی بدن به میلین حمله می کند، MS ظاهر می شود. میلین، غلاف محافظت کننده از فیبرهای عصبی در مغز و نخاع می باشد. میلین تخریب می شود و برخی اعصاب زمینه ای آسیب می بینند.

پزشک می تواند آخرین اطلاعات در مورد این بیماری را به شما بدهد.

2- بیماری MS به آسانی تشخیص داده نمی شود.

بسیاری از آزمایشات برای تشخیص وجود دارد، از جمله: ام آر آی و تجزیه و تحلیل مایع نخاع.

در طی مدت کمتر از یک ماه، این تخریب عصبی صورت می پذیرد.

زمانی که سیستم ایمنی بدن به میلین حمله می کند، MS ظاهر می شود. میلین، غلاف محافظت کننده از فیبرهای عصبی در مغز و نخاع می باشد

3- علائم بیماری MS را بشناسید.

علائم این بیماری شامل:

بی حسی

تاری دید

عدم تعادل بدن

هماهنگی ضعیف عضلات

لکنت زبان

رعشه

خستگی بیش از حد

مشکلات حافظه

اختلال عملکرد مثانه

فلج

نابینایی

4- درمان بیماری MS را به تاخیر نیندازید.

درمان این بیماری شامل: کنترل علائم و بهبود زندگی بیمار است.

در حال حاضر بسیاری از داروها، موجب کاهش شدت حملات MS و کاهش سرعت پیشرفت این بیماری می گردند.

اگر به محض تشخیص این بیماری، درمان صورت نگیرد، موجب از کارافتادگی فرد می گردد.

5- علائم MS را خودتان پیگیری کنید.

در یک دفتر، نشانه های بیماری MS را بنویسید.

به این وسیله به پزشک کمک خواهید کرد که پیشرفت بیماری را بداند و نیز بداند که آیا داروهای مورد استفاده برای شما مناسب است یا نه.

6- از عوامل زیر پرهیز کنید.

بیماری ام اس

این عوامل بیماری MS را بدتر می کنند.

خستگی شدید

استرس

سیگار

تب

حمام گرفتن با آب گرم و یا در مکان های خیلی گرم بودن

در معرض نور خورشید قرار گرفتن

نوشیدن الکل

7- دکتر ماهر و مجرب برای بیماری خود بیابید.

وقتی که پزشک تشخیص بیماری MS را داد، باید به دنبال یک پزشک متخصص اعصاب که بیماران MS را نیز درمان می کند، باشید.

این بیماری، یک بیماری مزمن است و نیاز به یک پزشک متخصص MS دارد.

8- به درمان های طبیعی نیز توجه داشته باشید.

علاوه بر داروهای شیمیایی که پزشک برای شما تجویز کرده است، ممکن است تمایل به درمان های طبیعی نیز داشته باشید. از جمله این درمان ها می توان به طب سوزنی، ماساژ، تای چی، یوگا و مکمل های غذایی اشاره کرد.

بیشتر از 30 درصد افراد مبتلا به MS، از این درمان ها برای کاهش درد، استرس و خستگی استفاده می کنند.

9- شغل و بیماری MS

اگر مبتلا به بیماری MS هستید، ممکن است فکر کنید اگر کارفرمایتان بداند که مبتلا به این بیماری هستید، بر امنیت شغلی، گزینه های اشتغال و مسیر شغلی شما تاثیر بگذارد.

قبل از گفتن به کارفرما، راجع به بیماری خود اطلاعات کافی کسب کنید و جای هیچ گونه ابهام را باقی نگذارید.

اگر به محض تشخیص این بیماری، درمان صورت نگیرد، موجب از کارافتادگی فرد می گردد

10- امید خود را از دست ندهید.

گرچه در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، ولی درمان های جدید می توانند تسکین دهنده باشند. دانشمندان و محققان در حال بررسی روش های درمانی جدیدی می باشند.

11- بیماری MS و گیاهخواران

مطالعات نشان داده که بیماران مبتلا به MS، دچار کمبود ویتامین B12 می باشند. اگر فردی مبتلا به MS باشد و غذاهای حاوی ویتامین B12 را کم مصرف کند، زودتر دچار کمبود این ویتامین می شود. رژیم غذایی گیاهخواری ویتامین ب12 کمی دارد.

علائم کمبود ویتامین B12 عبارت است از: خستگی، سردرد و از دست دادن حافظه. این ویتامین در گوشت، تخم مرغ، ماهی و لبنیات یافت می شود.

ویتامین B12 برای انتقال دهنده های عصبی یک جزء مهم است. در غلاف میلین که اطراف فیبرهای عصبی را می پوشاند، ویتامین B12 وجود دارد.

12- بیماری MS و ویتامین D

یک مطالعه نشان داد که دریافت زیاد ویتامین D موجب کاهش علائم بیماری MS می شود.

به 25 نفر بیمار مبتلا به MS، روزانه 14000 واحد بین المللی (IU) ویتامین D در مدت یک سال داده شد. بررسی ها نشان داد که 1 درصد از بیماران، عدم پیشرفت بیماری را نشان دادند.

یکی از منابع ویتامین D، نور خورشید است. افرادی که دور از خط استوا زندگی می کنند، ابتلا به بیماری MS در آن ها بیشتر است.

این نکته را از یاد نبرید که افراد بزرگسال نباید بیشتر از 4000 IU ویتامین D در روز مصرف کنند.

در صورت مصرف بیش از اندازه ویتامین D دچار عوارض زیادی می شوید، از جمله: تهوع، استفراغ، یبوست، بی اشتهایی، ضعف و کاهش وزن.

در عین حال مصرف بیش از اندازه این ویتامین باعث می شود که کلسیم بدن زیاد شود و منجر به تشکیل سنگ کلیه گردد.

بهتر است میزان مورد نیاز خود را از پزشک بپرسید.

آشنایی با مکمل های غذایی

آشنایی با مکمل های غذایی

نظرات زیادی مبنی بر مصرف مکمل های غذایی وجود دارد، عده ای مصرف این گونه مکمل های غذایی را برای بدن مفید می دانند و عده ای می گویند در درازمدت تاثیرات سوئی بر بدن می گذارد.


اول غذا بعد مکمل

ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی جایگزین غذا نیستند و به هیچ عنوان نمی‌توانند همه فوایدی که موادغذایی به بدن شما می‌رسانند را جبران کنند. آنها فقط می‌توانند بعضی از کمبودهای غذایی که در رژیم‌غذایی‌تان وجود دارد را برطرف کنند و عاقلانه نیست که آنها را میان‌بری برای داشتن سلامت کامل جسمانی تلقی کنید.

بهتر است همیشه موادمغذی لازم برای بدنتان را از موادغذایی تامین کنید زیرا موادغذایی حاوی ترکیبات بسیاری مثل فیبر هستند که در کنار هم برای ارتقای سلامتی شما عمل می‌کنند و مسلماً این نمی‌تواند با یک قرص یا شربت میسر شود.

مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی چه نقشی بر سلامت شما دارند؟

وقتی موادغذایی که در روز مصرف می‌کنید حاوی مقدار کافی از موادمغذی مثل کلسیم، پتاسیم، ویتامین D، ویتامین B12 نباشند، مکمل‌غذایی می‌تواند این کمبودها را جبران کند. مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی می‌تواند جلو کمبودهایی که ممکن است اثرات منفی جدی بر سلامتتان بگذارند را بگیرد.

تحقیقات بسیاری استفاده از مکمل‌های غذایی برای کمبود‌های مواد‌مغذی در رژیم‌غذایی را نشان داده است. در یک تحقیق مشخص شد که تراکم استخوان زنانی که تا بعد سن یائسگی مکمل‌های کلسیم و ویتامین D استفاده کردند، بسیار تقویت شده است.

تحقیقات دیگر نیز نشان داده است که مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی به جز برطرف کردن کمبودهای غذایی می‌تواند فواید بسیار دیگری هم داشته باشد، اما فواید دقیق آن هنوز مشخص نشده است و محققان در حال بررسی پیرامون این موضوع هستند.

در زیر به راهبردهایی برای مصرف ویتامین و موادمعدنی اشاره می‌کنیم:

۱٫ابتدا از موادمغذی استفاده کنید و بعد برای برطرف کردن کمبودها مکمل مصرف کنید. سعی کنید یخچال خانه همیشه پر از انواع و اقسام موادغذایی سالم و مغذی باشد.

۲٫ مراقب عادت‌های غذایی‌تان باشید. ببینید چه کمبودهایی در رژیم‌غذایی‌تان وجود دارد. آیا گروه‌های غذایی هستند که به کل از مصرف آنها خودداری می‌کنید؟ از

سبزیجات فقط کاهو می‌خورید؟

اگر اینطور است، باید موادمغذی اصلی که در گروه‌های غذایی مختلف مصرف نمی‌کنید را بشناسید و مکملی متناسب برای برطرف کردن آن نیازهای غذایی انتخاب کنید. به طور مثال، آنهایی که لبنیات دوست ندارند یا قادر به خوردن آن نیستند، می‌توانند برای جبران کمبودهای آن از مکمل کلسیم و ویتامین D استفاده کنند.

۳٫ اگر چندان از کمبودهای غذایی‌تان مطمئن نبودید، یک قرص مولتی‌ویتامین در روز می‌توانند میزانی کافی از کلیه ویتامین‌ها موردنیاز بدنتان برایتان فراهم کند.

۴٫ آیا بیشتر از غذاهای فست‌فود استفاده می‌کنید؟ اگر برنامه‌غذایی‌تان بیشتر شامل نوشابه، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، همبرگر و از این قبیل غذاهاست، باید بگوییم که مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی چاره کار شما نیستند. شما باید یک تغییر اساسی در برنامه‌غذایی‌تان ایجاد کنید.

۵. محدوده مصرف مکمل‌ها را رعایت کنید. درست است که مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی می‌توانند کمبودهای غذایی شما را برطرف کنند اما مصرف بیش از اندازه مجاز آنها می‌تواند مسمومیت غذایی ایجاد کند.

۶٫ اکثر افراد بزرگسال و کودکان میزان کافی ویتامین D، کلسیم یا پتاسیم مصرف نمی‌کنند. موادغذایی سرشار از پتاسیم شامل سبزیجات و میوه‌جات، لبنیات و گوشت بهترین راه برای برطرف کردن کمبود پتاسیم در بدن هستند. سعی کنید برای جبران کمبود این ویتامین‌ها و مودامعدنی از مولتی ویتامین استفاده کنید.

آشنایی با ویتامین های چاقی و لاغری

آشنایی با ویتامین های چاقی و لاغری

کمبود ویتامین‌های B12 و B9 باعث کاهش وزن و لاغری و کمبود ویتامین‌های D و E باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود.

پژوهشگران انجمن تیروئید آمریکا بر این باورند که کمبود ویتامین A در بدن به‌طور ثانویه با افزایش وزن در ارتباط است. آنها با اعلام اینکه ۱۲ درصد از آمریکایی‌ها از بیماری‌های مربوط به تیروئید رنج می‌برند، عنوان کردند که کمبود سطح ویتامین A در بدن می‌تواند باعث کم‌کاری تیروئید و افزایش وزن ناشی از آن شود. البته این افزایش وزن، چیزی حدود ۷-۵ کیلوگرم خواهدبود که اگر در رژیم‌های تجویزی کاهش‌وزن در نظر گرفته شود، کمک زیادی به بهبود روند رژیم‌درمانی ‌خواهدکرد.

کمبودهای تغذیه‌ای و فقر ریزمغذی‌ها نقشی اساسی در بالا یا پایین رفتن وزن دارند. در ادامه این مطلب، اشاره‌ای به برخی از رایج‌ترین کمبودهای تغذیه‌ای و نقش هریک از آنها در به هم خوردن تعادل وزن افراد خواهیم داشت.

کمبود ویتامین B12 و کاهش‌وزن

کمبود ویتامین B12 بیشتر در افراد گیاهخوار رخ می‌دهد و می‌تواند باعث عوارضی مانند افسردگی، کم‌خونی و کاهش عملکرد سیستم قلبی و عروقی شود. شاید خیلی‌ها ندانند که یکی از علایم و عوارض کمبود این ویتامین، کاهش‌وزن است. این نوع کاهش‌وزن که با ضعف و بی‌حالی هم همراه است، می‌تواند در صورت درمان نشدن کمبود B12، ابتلا به ناباروری را هم در پی داشته باشد. کمبود این ویتامین در بچه‌ها، علاوه بر کاهش‌وزن، باعث ایجاد اختلال در رشد و حرکت‌های آنها هم می‌شود. از این رو، به افراد گیاهخوار، مخصوصا خانم‌های باردار، توصیه می‌شود مصرف مکمل‌های ویتامین B12 را در برنامه خود داشته باشند.

کمبود فولات و کم‌وزنی نوزاد

فولات یا ویتامین B9، یکی دیگر از ریزمغذی‌هایی است که کمبود آن با دو نوع کاهش‌وزن همراه است که اولی مربوط به کمبود وزن نوزاد هنگام تولد می‌شود. اگر مادران باردار به میزان اسیدفولیک یا فولات بدن خود بی‌توجه باشند، هم امکان اختلال در رشد مغزی جنین آنها وجود دارد و هم امکان کم‌وزن شدن نوزادشان. دومین نوع کاهش‌وزن در اثر کمبود فولات در بدن هم به‌دلیل کاهش اشتهای فرد رخ می‌دهد. معمولا افرادی که از کمبود اسیدفولیک رنج می‌برند، میلی به‌ خوردن غذا ندارند و مدام دچار ضعف، سردرد و اختلالات رفتاری می‌شوند و کاهش‌وزن‌ ملموسی دارند.

کمبود ویتامین D و افزایش وزن

محققان آمریکایی با بررسی ۴۶۰۰ خانم بالای ۶۵ سال به این نتیجه رسیدند که رابطه معناداری بین افزایش وزن با کمبود ویتامین D در بدن وجود دارد. این محققان اعلام کردند که هرچند افزایش وزن ناشی از کمبود ویتامینD، چندان زیاد نیست و به اندازه عوامل دیگری مانند شیوه نادرست زندگی، تاثیری بر افزایش وزن ندارد، اما به ‌هر حال باید این عامل را هم در رژیم‌های لاغری در نظر گرفت. آنها بر این باورند که هرچه سن افراد بالاتر باشد، امکان تاثیر کمبود این ویتامین بر افزایش وزن بیشتر خواهد شد.

براساس نتایج این تحقیق، مشخص شد که حدود ۵۷۱ نفر از خانم‌هایی که از کمبود ویتامین D رنج می‌بردند، در زمان مشخص و با تغذیه و شیوه زندگی مشابه، حدود ۱ کیلوگرم بیشتر از خانم‌هایی که این کمبود را نداشتند، دچار اضافه‌وزن شدند. از این‌رو، تجویز مکمل‌های ویتامین D برای افراد چاقی که مبتلا به کمبود این ویتامین هستند، می‌تواند به روند رژیم‌درمانی کمک کند.

کمبود ویتامین E و افزایش وزن

محققان آمریکایی با بررسی ۷ ساله روی بیش از ۱۸ هزار بزرگسال به این نتیجه رسیدند که ۱۲ درصد مردم از کمبودهای تغذیه‌ای رنج می‌برند. در این میان، ۲۰ درصد از افراد چاق، به‌طور معناداری دچار کمبود ویتامین‌های D ،E ،C و موادمعدنی مانند کلسیم و منیزیم بودند؛ کمبودهایی که می‌توانند بر وزن افراد تاثیرگذار باشند و باید در رژیم‌های چاقی یا لاغری، در نظر گرفته شوند.

آشنایی درباره پوکی استخوان

آشنایی درباره پوکی استخوان


تقریبا ۱.۵ میلیون نفر از پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن رنج می برند. تخمین زده شده است که ۷۰۰۰۰۰ نفر از این افراد شکستگی ستون فقرات را تجربه می کنند.

پوکی استخوان نوع ۱:

این نوع پوکی استخوان عموما در زنان بعد از یائسگی رخ می دهد. در این شرایط مقدار استروژن در بدن به شدت کاهش پیدا می کند. این فرآیند باعث از دست رفتن ماده موجود در استخوان می شود.

این نوع پوکی استخوان در خانم ها رواج و شیوع بیشتری دارد و بین سنین ۵۰ الی ۷۰ سالگی توسعه پیدا می کند. در این فرایند معمولا مقدار استخوان های ترابکولار کاهش پیدا می کند. کاهش در استحکام کلی استخوان ها به شکستگی های مچ دست و ستون فقرات منجر می شود.

پوکی استخوان نوع ۲:

این نوع پوکی استخوان عموما بعد از سن ۷۰ سالگی دیده می شود و زنان را دوبرابر بیشتر از مردان درگیر خود می سازد. پوکی استخوان نوع ۲ در برگیرنده نازک شدن استخوان های ترابکولار و نیز استخوان های استخوان کورتیکال ناحیه کام سخت است. این فرایند اغلب به شکستگی لگن و مهره ها می انجامد.

اغلب بین این دو نوع پوکی استخوان همپوشانی وجود دارد. معمولا پوکی استخوان نوع ۱ را می توان به خوبی تشخیص داد و در مراحل اولیه جلوی آن را گرفت. باید توجه داشته باشید که پوکی استخوان می تواند مشکل اولیه و اصلی باشد یا در برخی از افراد مشکل ثانویه در نظر گرفته شود.

تقریبا ۲۰ درصد از زنان و ۴۰ درصد از مردانی که پوکی استخوان دارند دلیل ثانویه برای ابتلا به آن داشته اند. برای اینکه بتوانید دلایل ثانویه ابتلا به پوکی استخوان را تشخیص دهید بهتر است با یک پزشک مشورت نمایید. پزشک سوابق خانوادگی و سابقه پزشکی را بررسی می کند و معاینات فیزیکی (و نیز تست های تشخیصی) را انجام می دهد.

پوکی استخوان بیماری است که در اصل با از دست دادن قابل توجهی از تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) ایجاد می شود. در اوایل زندگی، استخوان بیشتری در بدن ذخیره می شود و توده استخوانی بالا در سن ۳۰ سالگی است.

بعد از اینکه فرد وارد فرایند پیری شد از حجم استخوان ها کاسته می شود. به همین خاطر است که افزایش سن، فرد را در معرض ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن قرار می دهد. معمولا فرایند از دست دادن استخوان ها بین اوایل و اواخر دهه سی ام زندگی فرد آغاز می شود.

زنان از این سن تا یائسگی مقدار خاصی از استخوان های خود را از دست می دهند:

استخوان ترابکولار (استخوان اسفنجی در داخل استخوان کورتیکال سخت) با نرخ ۱ درصد در سال از دست می رود.

استخوان کورتیکال (استخوان سفت و سخت) با نرخ ۰.۵ درصد در سال از دست می رود.

هورمون استروژن نیز نقش مهمی در حفظ استحکام استخوان ها بازی می کند. دو خط از سلول ها برای استخوان ها وجود دارد. یکی از آن ها سلول های خورنده استخوان (استئوکلاست) و دیگری سلول های سازنده استخوان (استئوبلاست) است.

بدون هورمون استروژن، استئوکلاست بیشتر فعالیت می کنند و استخوان بیشتری از دست می رود. همین امر موجب نازک شدن استخوان ها می شود. به همین خاطر، زنانی که به سن یائسگی می رسند و سطح استروژن آن ها کاهش پیدا می کند نرخ از دست دادن استخوان ها سالانه ۲ الی ۳ درصد افزایش پیدا می کند.

بعد از ۸ الی ۱۰ سال، نرخ از دست دادن استخوان ها به نرخ قبلی ۱ الی ۰.۵ درصد در سال می رسد. این فرایند از دست دادن چگالی استخوانی به خصوص بعد از یائسگی، دلیل اصلی پوکی استخوان در زنان محسوب می شود.

پوکی استخوان نوع ۱ می تواند تحت تاثیر اندازه گیری های پیشگیرانه قرار بگیرد. بیشتر این اندازه گیری ها به صورت فردی موجود است و باید هر چه سریع تر انجام شود. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم توده استخوانی بالا معمولا در سن ۳۰ سالگی رخ می دهد.

اینکه توده استخوانی اوج چقدر است و بعد از آن چقدر از استخوان حفظ می شود به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. این فاکتورها عبارتند از:

ژنتیک و پوکی استخوان:

افراد باید استعداد ژنتیکی خود برای ابتلا به پوکی استخوان را بدانند. ژنتیک نقش مهمی در این میان بازی می کند. تخمین زده شده است که حدود ۷۵ درصد توده استخوانی اوج در افراد تحت تاثیر ژنتیک قرار دارد.

ژن هایی برای کد کردن ویتامین D و گیرنده های استروژن وجود دارد که بر روی توده استخوانی تاثیر می گذارند. اگر فردی از لحاظ ژنتیکی متسعد پوکی استخوان باشد، ورزش، رژیم غذایی مناسب و تست منظم توده استخوانی از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

ورزش و پوکی استخوان:

ورزش های وزنی و انقباض عضلات می تواند چگالی استخوان ها در ستون فقرات را افزایش دهد.توصیه می شود افراد حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه از ورزش های هوازی را سه الی چهار بار در هفته انجام دهند تا توده استخوانی شان افزایش پیدا کند.

در یکی از مطالعات انجام شده، آهسته دویدن، پیاده روی کردن و بالا رفتن از پله ها سه بار درهفته به همراه ۱۵۰۰ میلی گرم کلسیم در روز، چگالی استخوانی را افزایش داده بود. اثر ورزش در استخر بر روی افزایش چگالی استخوانی تعیین نشده است.

افرادی که به پوکی استخوان مبتلا هستند یا توده استخوانی پایینی دارند باید در مورد ورزش کردن محتاط باشند. فعالیت هایی که نیازمند پیچ و تاب دادن به ستون فقرات یا خم شدن به سمت جلو از طریق کمر است، می تواند برای این افراد خطرناک باشد.

افرادی که در حال حاضر پوکی استخوان دارند باید در مورد برنامه های ورزشی خود با پزشک مشورت نمایند.

علت بی حسی انگشتان دست و راه حل آن

علت بی حسی انگشتان دست و راه حل آن

بی حس شدن انگشتان دست ها ممکن است نتیجه ی خستگی یا نشانه مشکلات جدی تری در رابطه با سلامت بدن باشد.


کمبود ویتامین

چگونگی بروز این مشکل: کمبود ویتامین هایی چون ویتامین E، B1، B6، B12 منجر به مور مور شدن انگشت های دست چپ یا حتی پای چپ می شود.

راه حل: سعی کنید ویتامین های بدن را متعادل کنید. در رابطه با مقدار مصرف ویتامین ها حتما با پزشک متخصص مشورت کنید، زیرا ممکن است مصرف زیاد آنها مشکلاتی جدی به وجود بیاورد.

آسیب ستون فقرات

چگونگی بروز این مشکل: مشکلات متعددی در ستون فقرات هستند که از طریق انگشت کوچک دست چپ خودشان را نشان می دهند و این نتیجه فشار زیاد و آسیب های وارد شده بر اعصاب است.

راه حل: تا جایی که می توانید پشت تان را بکشید و برای این کار ورزش های یوگا، ژیمناستیک و یا شنا انجام دهید و به مدت طولانی روی صندلی ننشینید.

سندروم تونل کارپال

چگونگی بروز این مشکل: سندروم تونل کارپال معمولا از طریق انگشت های شست، اشاره و میانی خود را بروز می دهد. تاندون ها در اثر حرکاتی که دائما تکرار می شوند، متورم شده و منجر به بی حس شدن دست ها می شوند.

راه حل: حرکات ژیمناستیک و کشیدن مفاصل از ایجاد سندروم تونل کارپال جلوگیری می کند.

بی حسی پاها و دست ها در بیماری دیابت به دلیل کاهش جریان خون در قسمت های خاص بدن و آسیب انتهای عصب و بافت ها ایجاد می شود.

مشکلات گردش خون

چگونگی بروز این مشکل: بی حس شدن سر انگشت های دست راست ممکن است به دلیل فشار روی رشته های عصبی سطح پوست و یا آسیب مفاصل دست یا شانه ها باشد. مور مور شدن دست راست نیز ممکن است در اثر بیماری های قلبی عروقی باشد که تاثیر مستقیم روی گردش خون در اندام های بدن دارند.

راه حل: پیاده روی کنید. یا ورزش ژیمناستیک انجام دهید تا سلامت گردش خون در اندام های بدن را تقویت کنید. اگر با مشکلات جدی تری در رابطه گردش خون مواجه هستید، باید به پزشک مراجعه کنید.

بیماری بورگر

چگونگی بروز این مشکل: این بیماری معمولا سیگاری ها را گرفتار می کند. جریان خون در اثر مصرف بیش از حد نیکوتین مختل می شود و در نتیجه منجر به کمبود مواد معدنی در بدن می شود. این مشکل در ابتدا منجر به بی حسی انگشت ها و سپس تمام بازو می شود.

راه حل: هیچ راه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. اما ترک عادت های مضر تنها راه برای جلوگیری از بروز این مشکل است.

دیابت

چگونگی بروز این مشکل: یکی از نخستین نشانه های دیابت احساس بی حسی است که از پاها شروع می شود تا قسمت هایی از دست. این مشکل به دلیل کاهش جریان خون در قسمت های خاص بدن و آسیب انتهای عصب و بافت ها ایجاد می شود.

راه حل: درمان دیابت نوع اول، تزریق انسولین است. دیابت نوع دوم بیشتر در ارتباط با برنامه غذایی غلط است.

از بین بردن جوش وچروکی پوست با روغن بادام

از بین بردن جوش وچروکی پوست با روغن بادام

روغن بادام یکی از شاه کلیدهای طب سنتی در درمان بیماری‌ها بوده و مصرف آن از دیرباز در کشورها و فرهنگ‌های مختلف رواج داشته است....

روغن بادام

روغن بادام سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئین، پتاسیم و روی است و به دو شکل روغن بادام شیرین و تلخ وجود دارد.

روغن بادام تلخ از بادام‌های با طعم تلخ بدست می‌آید که حاوی آمیگدالین است، در این ماده اسید هیدروسیانیک سمی وجود دارد که مصرف خوراکی آن برای بدن مضر و حتی مرگ آور است. از روغن بادام تلخ بیشتر برای مصارف دارویی و درمان آرتروز زانو استفاده می‌شود.

اما نوع شیرین آن منحصرا از بادام خوراکی بدست می‌آید و می‌توانید از آن برای درمان حساسیت‌های پوستی حتی در نوزادان استفاده کنید، این روغن بهترین کرم برای ماساژ بدن نوزاد پس از استحمام است و به طور کامل جذب بدن نوزاد می‌شود و به این ترتیب از بروز خشکی و حتی اگزمای پوستی در نوزاد جلوگیری می‌کند.

بسیاری از شرکت‌های دارویی و سازنده محصولات آرایشی از بادام در ترکیب محصولات خود استفاده می‌کنند، شما می‌توانید تنها با خرید روغن بادام شیرین از تمامی مزایای درمانی آن و بویژه خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E موجود در روغن بادام استفاده کنید و پوستی سالم و شفاف داشته باشید.

ویتامین E موجود در این روغن می‌تواند پوست را از آسیب اشعه UV خورشید مصون نگه دارد و نیز از ایجاد چین و چروک‌های پوستی در اثر استرس و بالا رفتن سن بکاهد.

از جمله دیگر خواص روغن بادام پاکسازی عمیق پوست صورت و بدن است، این روغن به راحتی به لایه‌های درونی پوست نفوذ کرده، آلودگی‌ها و مواد التهاب‌زا را از بین می‌برد. افرادی که دارای جوش‌های سرسیاه یا آکنه‌های پوستی هستند می‌توانند از روغن بادام به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست استفاده کنند.

برای پاک کردن مواد آرایشی از سطح پوست و حتی نزدیک چشم نیز می‌توانیدازروغن بادام استفاده کنید، برای این کار مقداری پنبه را به روغن بادام آغشته کرده و مواد آرایشی روی پوست را به آرامی با آن پاک کنید و پس از دو دقیقه صورت را آبکشی کنید.

برای حذف حلقه‌های تیره و سیاه زیر چشم نیز می‌توانید از روغن بادام استفاده کنید، برای این منظور هر شب زیر چشم‌ها را با مقداری روغن بادام پوشانده، صبح صورت را به طور کامل بشویید پس از مدت دو هفته از بین رفتن نسبی لکه‌ها را مشاهده می‌کنید.

برای از بین بردن التهاب ناشی از اگزما و یا بیماری پسوریازیس هم می‌توانید از روغن بادام کمک بگیرید، در اثر این بیماری پوست دچار خارش، سوزش و قرمزی می‌شود، اما می‌توانید با استفاده از آغشته کردن محل عارضه به روغن بادام التهاب آن را کم کنید.

از دیگر مزایای استفاده از روغن بادام برطرف کردن قرمزی و التهاب کشاله ران نوزاد به دلیل استفاده از قنداق و پوشک است، این نوع درماتیت تماسی می‌تواند باعث درد و سوزش در نوزاد و گریه و بی قراری او شود.

در این موارد معمولا پزشک متخصص انواع داروهای موضعی را معرفی می‌کند، اما می‌توانید در کنار دارو‌ها از روغن بادام شیرین نیز بر روی پوست نوزاد استفاده کنید.

تحقیقات جدید نشان داده است علاوه بر بادام تلخ که برای درمان درد عضلات و گرفتگی مفاصل زانو به کار می‌رود، می‌توانید از روغن بادام شیرین نیز برای درمان استفاده کنید.

در بسیاری از جلسات ماساژ، فیزیوتراپی و آروماتراپی از روغن بادام شیرین به عنوان یک ماده مسکن و آرام کننده عضلات استفاده می‌شود.

برای استفاده از روغن بادام شیرین به عنوان ماده تسکین دهنده درد عضلات مقداری از این روغن را روی حرارت ملایم قرارداده تا گرم شود، سپس موضع آسیب دیده را که درد می‌کند با مقداری از روغن پوشش دهید.

در همین زمان یک حوله نسبتاً ضخیم را روی یک کاسه آب جوش قرار دهید تا گرم شود و آن را روی بدن و در محل روغن بادام قرار دهید تا به تدریج اثر درمانی بر روی عضلات ایجاد شود.

می‌توانید این کار را هر روز به مدت نیم ساعت بر روی موضع آسیب دیده انجام دهید و تنها پس از چند روز از انجام آن کاهش درد و التهاب را در بدن خود مشاهده کنید.

استفاده از روغن بادام شیرین همچنین برای درمان ریزش موی سر و تحریک فولیکول سازی مو‌ها موثر است. ریزش موی سر به دلایل مختلفی از جمله استرس، سوء تغذیه، برهم خوردن تعادل هورمونی و افزایش سن می‌باشد.

اما می‌توان با استفاده از مواد مغذی بادام شیرین از جمله کلسیم و منیزیم با ریزش موی سر مقابله کرده و حتی در سنین سالمندی نیز از داشتن موهای پرپشت و زیبا لذت برد

این خوراکی ها نمی گذارند آلزایمر بگیرید

این خوراکی ها نمی گذارند آلزایمر بگیرید


استرس مداوم، چاقی و حتی افسردگی، احتمال تند شدن روند پیری مغز را بیشتر می‌کنند...


آجیل:

نه‌تنها به خاطر کنترل شدن اشتهایتان، بلکه برای سالم ماندن مغزتان، هر هفته پنج بار سراغ آجیل بروید و هر بار لااقل یک مشت از آن را میل کنید. راه دیگر مصرفِ آجیل اضافه کردن آن به سالادتان است. از طرف دیگر، به جای مصرف شیرینی در میانه روز، می‌توانید سراغ آجیل بروید. بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که کمتر از پنج بار در هفته شیرینی‌جات میل می‌کنند، مغز سالم‌تری دارند.

میوه‌های بنفش:

آلو سیاه، انگور سیاه، شاتوت و خلاصه میوه‌هایی که رنگ بنفش دارند دوست مغز شما هستند. به گفته محققان، اگر در هفته دوبار یا بیشتر آنها را مصرف کنید، کمک بزرگی به حافظه و کارکرد مغزتان کرده‌اید.

لوبیا:

حداقل سه بار در هفته لوبیا را به غذاهایتان اضافه کنید تا دیرتر پیرمغزی بگیرید. حبوبات ازجمله مواد غذایی هستند که باید جای ثابتی در سفره شما داشته باشند.

غلات سبوس‌دار:

سه وعده یا بیشتر در روز سراغ غلات سبوس‌دار بروید. مصرف نان‌های سبوس‌دار هم به حفظ جوانی مغز شما کمک خواهد کرد.

ماهی:

یک‌بار در هفته ماهی بخورید. بیشتر هم شد، بهتر. قزل‌آلا و سالمون گزینه‌های مناسبی برای دور زدن این بیماری هستند. از نظر محققان شما تنها تا چهاربار در هفته اجازه دارید گوشت قرمز میل کنید. برای فرار از گوشت قرمز، به هیچ وجه سراغ سوسیس و کالباس و فراورده‌های گوشتی آماده نروید. نباید بیشتر از یکبار در هفته آنها را میل کنید.

طیور (مرغ یا بوقلمون):

به جای طبخ هرروزه گوشت قرمز، دوبار در هفته سراغ ماکیان بروید. این گوشت‌های سفید برخلاف گوشت‌های قرمز، دوست مغز شما هستند.

روغن زیتون:

چربی‌های غیراشباع و حاوی امگا ۳ باید همیشه در غذاهای شما استفاده شوند. روغن‌زیتون یکی از محبوب‌ترین انواع این چربی‌هاست که نه‌تنها می‌توانید آن را به سالادتان اضافه کنید، بلکه انواع قابل‌طبخش را هم می‌توانید در پخت‌وپز به خدمت بگیرید.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات شما هنگام پخت‌وپز که می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به آلزایمر هم شود، استفاده از چربی‌های اشباع‌شده مثل کره و مارگارین در طبخ غذاست. نباید بیش از یک قاشق چایخوری در روز از این چربی‌ها استفاده کنید.

ماست:

فراورده‌های پروبیوتیک مثل ماست دوست مغز شما هستند. اما در مقابل مصرف زیاد پنیر می‌تواند زمینه ابتلا به آلزایمر را فراهم کند. محققان می‌گویند بیش از یک وعده در هفته پنیر مصرف نکنید.

مصرف امگا ۳ وکاهش پر خاشگری در کودکان

مصرف امگا ۳ وکاهش پر خاشگری در کودکان

برخی از ناهنجاری‌های رفتاری در کودکان به خصوص اختلالات عاطفی و اجتماعی کودک را می‌توان با اضافه نمودن کلسیم و امگا۳ بهبود بخشید.

مصرف امگا ۳

در کودکی در یک دوره کوتاه می‌تواند پرخاشگری کودک را کاهش دهد.براساس این گزارش با کمک گرفتن از امگا ۳، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان شاهد تغییرات جالب و عجیبی در رفتار پرخاشگرانه کودکان بود.

در تحقیقات دانشگاه پنیسیلوانیا آمده است برخی از ناهنجاری‌های رفتاری در کودکان به خصوص اختلالات عاطفی و اجتماعی کودک را می‌توان با اضافه نمودن کلسیم و امگا۳ بهبود بخشید.

در این آزمایش تعدادی از کودکان پرخاشگر و جنگجو را به مدت ۶ ماه تحت ویتامین و روغن ماهی قرار داده و تعدادی دیگر نخست این درمان قرار نگرفته بودند.

پس از بررسی‌های به عمل آمده آن عده از کودکانی از لحاظ عاطفی و اجتماعی کودکانی ناراحت و نگران بودند و رفتارهای غیر طبیعی از خود بروز می‌دادند، با استفاده از امگا ۳، آرام‌تر و منطقی‌تر شده‌اند.

براساس این پژوهش، پزشکان و محققین تصمیم گرفتند که برای مطمئن‌تری در این زمینه انجام دهند، به همین دلیل کودکان را به چند گروه تقسیم کرده‌اند.

تمامی کودکان دچار اختلالات رفتاری و عاطفی، اجتماعی بودند با گروه‌های مختلف از طریق روش‌های روانشناختی و بازی‌ها و همکاری‌ والدین و غیره کار شد و به گروهی تنها امگا۳ و ویتامین‌های مورد نیاز داده شد.

پس از دوره حدوداً سه ماهه متوجه شدند که به کودکانی که امگا۳ داده بودند، بیشترین نتیجه را داده و البته کودکانی که در تحت پوشش امگا ۳ و دیگر روش‌های تربیتی بودند و توامان مورد بررسی بودند، بهتر عمل نموده بود.

رفع مشکلات فشار خون با خرمالو

رفع مشکلات فشار خون با خرمالو

آیا می دانستید با مصرف خرمالو می توانید به کاهش کلسترول خون بدنتان بپردازید این میوه خواص درمانی مفیدی برای بدن دارد از جمله می توان به کاهش فشار خون اشاره کرد...

فشار خون

از جمله ترکیبات تغذیه‌ای ارزشمند میوه خرمالو می‌‌توان به مواد معدنی، ترکیبات فنولی و فیبرهای محلول در آب اشاره کرد.علیرضا میلاجردی؛ کارشناسی ارشد تغذیه نوشت: درخت خرمالو بومی کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند ژاپن، کره و چین می‌‌باشد. به نظر می‌‌رسد خاستگاه خرمالو کشور چین باشد.

میوه خرمالو به صورت تازه یا خشک شده مصرف شده و پوست درخت آن پس از دم کردن به عنوان یک نوشیدنی استفاده می‌‌شود.برگ‌‌های خرمالو نیز عمدتاً به عنوان نوشیدنی استفاده می‌‌شوند و به عنوان یک داروی سنتی در طب چینی برای درمان فلج، سرمازدگی، سوختگی و برای قطع خونریزی کاربرد داشته‌اند.

امروزه این اثرات را به عملکرد آنتی اکسیدانی آن ربط داده‌اند. از این برگ‌‌ها در کره در چای استفاده می‌شده است، چراکه فکر می‌‌کرده‌اند بر ضد فشار خون بالا مؤثر باشند. برگ‌‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، به طوری که مطالعات نشان داده‌اند فعالیت آنتی اکسیدانی آنها بیشتر از ویتامین C است.

ارزش غذایی خرمالو

از جمله ترکیبات تغذیه‌ای ارزشمند میوه خرمالو می‌‌توان به مواد معدنی، ترکیبات فنولی و فیبرهای محلول در آب اشاره کرد. در بین انواع ویتامین‌‌ها، مقادیر ویتامین A و ویتامین C خرمالو بالاست. میوه خرمالو معمولاً با مقدار بالایی از تانن‌‌ها شناخته می‌‌شود. تانن‌‌ها پلی فنول‌‌های گیاهی با وزن مولکولی بالا هستند.

تانن‌‌های خرمالو را به دو دسته قابل هیدرولیز و فشرده تقسیم می‌‌کنند. انواع فشرده بسیار در خرمالو فراوان‌اند و در واقع همان پروآنتوسیانیدین‌‌ها هستند. پروآنتوسیانیدین‌‌ها اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهاب و پیشگیری از آترواسکلروز دارند. تانن‌‌های فشرده در میوه و برگ خرمالو وجود دارند.

این پروآنتوسیانیدین‌‌ها ساختار بسیار پیچیده ای داشته و از زیر واحدهای کاتچین، کاتچین-۳-گالات، گـــالوکاتچیـن، گالوکاتچین- ۳-گالات تشکیل شده‌اند. در واقع با وجود تحقیقات زیاد ساختار واقعی تانن‌‌های خرمالو تاکنون به طور دقیق شناخته نشده است.

البته محققان پیشنهاد نمودند که ساختار اصلی تانن خرمالو را لوکودلفینیدین تشکیل می‌‌دهد. تحقیقات بعدی نشان داد که خرمالو علاوه بر کاتچین حاوی اپی کاتچین، اپی گالوکاتچین، کلوروژنیک اسید، کافئیک اسید و گالیک اسید نیز هست.

12