آشنایی با مکمل های غذایی

پنجشنبه 21 ارديبهشت 1396
19:05
مهدی نقدی سقی

آشنایی با مکمل های غذایی

نظرات زیادی مبنی بر مصرف مکمل های غذایی وجود دارد، عده ای مصرف این گونه مکمل های غذایی را برای بدن مفید می دانند و عده ای می گویند در درازمدت تاثیرات سوئی بر بدن می گذارد.


اول غذا بعد مکمل

ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی جایگزین غذا نیستند و به هیچ عنوان نمی‌توانند همه فوایدی که موادغذایی به بدن شما می‌رسانند را جبران کنند. آنها فقط می‌توانند بعضی از کمبودهای غذایی که در رژیم‌غذایی‌تان وجود دارد را برطرف کنند و عاقلانه نیست که آنها را میان‌بری برای داشتن سلامت کامل جسمانی تلقی کنید.

بهتر است همیشه موادمغذی لازم برای بدنتان را از موادغذایی تامین کنید زیرا موادغذایی حاوی ترکیبات بسیاری مثل فیبر هستند که در کنار هم برای ارتقای سلامتی شما عمل می‌کنند و مسلماً این نمی‌تواند با یک قرص یا شربت میسر شود.

مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی چه نقشی بر سلامت شما دارند؟

وقتی موادغذایی که در روز مصرف می‌کنید حاوی مقدار کافی از موادمغذی مثل کلسیم، پتاسیم، ویتامین D، ویتامین B12 نباشند، مکمل‌غذایی می‌تواند این کمبودها را جبران کند. مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی می‌تواند جلو کمبودهایی که ممکن است اثرات منفی جدی بر سلامتتان بگذارند را بگیرد.

تحقیقات بسیاری استفاده از مکمل‌های غذایی برای کمبود‌های مواد‌مغذی در رژیم‌غذایی را نشان داده است. در یک تحقیق مشخص شد که تراکم استخوان زنانی که تا بعد سن یائسگی مکمل‌های کلسیم و ویتامین D استفاده کردند، بسیار تقویت شده است.

تحقیقات دیگر نیز نشان داده است که مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی به جز برطرف کردن کمبودهای غذایی می‌تواند فواید بسیار دیگری هم داشته باشد، اما فواید دقیق آن هنوز مشخص نشده است و محققان در حال بررسی پیرامون این موضوع هستند.

در زیر به راهبردهایی برای مصرف ویتامین و موادمعدنی اشاره می‌کنیم:

۱٫ابتدا از موادمغذی استفاده کنید و بعد برای برطرف کردن کمبودها مکمل مصرف کنید. سعی کنید یخچال خانه همیشه پر از انواع و اقسام موادغذایی سالم و مغذی باشد.

۲٫ مراقب عادت‌های غذایی‌تان باشید. ببینید چه کمبودهایی در رژیم‌غذایی‌تان وجود دارد. آیا گروه‌های غذایی هستند که به کل از مصرف آنها خودداری می‌کنید؟ از

سبزیجات فقط کاهو می‌خورید؟

اگر اینطور است، باید موادمغذی اصلی که در گروه‌های غذایی مختلف مصرف نمی‌کنید را بشناسید و مکملی متناسب برای برطرف کردن آن نیازهای غذایی انتخاب کنید. به طور مثال، آنهایی که لبنیات دوست ندارند یا قادر به خوردن آن نیستند، می‌توانند برای جبران کمبودهای آن از مکمل کلسیم و ویتامین D استفاده کنند.

۳٫ اگر چندان از کمبودهای غذایی‌تان مطمئن نبودید، یک قرص مولتی‌ویتامین در روز می‌توانند میزانی کافی از کلیه ویتامین‌ها موردنیاز بدنتان برایتان فراهم کند.

۴٫ آیا بیشتر از غذاهای فست‌فود استفاده می‌کنید؟ اگر برنامه‌غذایی‌تان بیشتر شامل نوشابه، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، همبرگر و از این قبیل غذاهاست، باید بگوییم که مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی چاره کار شما نیستند. شما باید یک تغییر اساسی در برنامه‌غذایی‌تان ایجاد کنید.

۵. محدوده مصرف مکمل‌ها را رعایت کنید. درست است که مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی می‌توانند کمبودهای غذایی شما را برطرف کنند اما مصرف بیش از اندازه مجاز آنها می‌تواند مسمومیت غذایی ایجاد کند.

۶٫ اکثر افراد بزرگسال و کودکان میزان کافی ویتامین D، کلسیم یا پتاسیم مصرف نمی‌کنند. موادغذایی سرشار از پتاسیم شامل سبزیجات و میوه‌جات، لبنیات و گوشت بهترین راه برای برطرف کردن کمبود پتاسیم در بدن هستند. سعی کنید برای جبران کمبود این ویتامین‌ها و مودامعدنی از مولتی ویتامین استفاده کنید.


[ بازدید : 543 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
✅ " امنیت و سلامتی " دو نعمت الهی هستند.

🔵 وبسایت رسمی 👈 رادیو سلامت

🔴 #اهداف : 👈 آموزش صحیح اصول :

✅ پیشگیری و مراقبت از بیماری ها
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پیشگیری و ارتقای سلامت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]